Work Together – przestrzeń zredefiniowana
Biura własne MDD z funkcją showroomu, strefa coworkingowa, możliwe do rekonfiguracji sale konferencyjne, kantyna z atmosferą baru, przestrzeń działania dla partnerów… Budynek przy ulicy Toruńskiej 33 w Bydgoszczy to przykład przestrzeni zredefiniowanej. Autorką aranżacji jest architekt MDD, Agnieszka Chorab, która w procesie dookreślania nowego miejsca skupiła się na trzech obszarach: biznesowym, psychologicznym oraz społecznym.

Aspekt biznesowy

Kolory ścian, wykładzin i biurek w całym budynku utrzymane są w stonowanych szarościach i pastelach, aby – zgodnie z zamysłem projektowym - stworzyć tło dla głównego aktora: mebli tapicerowanych, ważnego elementu oferty MDD.

Aspekt psychologiczny
Oba nurty wykorzystaliśmy w procesie projektowania Work Together. Kluczowe dla stworzenia idealnego miejsca pracy jest wykorzystanie faktu, iż to ludzie korzystający z danej przestrzeni wiedzą o niej najwięcej. To oni i ich potrzeby określać powinny wizję. Właśnie dlatego na każdym etapie prac Agnieszka Chorab konsultowała się z członkami poszczególnych zespołów, aby poznać ich oczekiwania i preferencje. Za sprawą sugestii pracowników kantyna wyposażona została w wysokie stoły i wygodne hokery, a w jednym z pomieszczeń zachowany został oryginalny, betonowy sufit. W budynku wstawione zostały dodatkowe dwa okna, aby lepiej doświetlić wnętrze. Pojawiły się także rośliny.
Analogie do projektowania miast są widoczne także w sposobie rozlokowania poszczególnych działów. Celem było usprawnienie komunikacji najczęściej pracujących ze sobą osób, dlatego pracownicy e-commerce sąsiadują z działem marketingu, dział projektów z handlowcami, biuro obsługi klienta ze względu na specyfikę swojej pracy zyskało zaś odrębną, lecz nieoddaloną przesadnie przestrzeń.

Aspekt spoleczny
Projekt MDD Work Together zmieniał się – i nadal zmienia! - co zgodne jest ze światowymi tendencjami. Coworkingi ewoluują obecnie w tzw. space-as-a-service, co przejawia się wprowadzaniem do nich większych firm, a nawet globalnych korporacji. Dzieje się tak dlatego, że dobra przestrzeń publiczna wymaga partnerów. To dzięki nim zyskać można świeże spojrzenie, nowatorskie pomysły oraz wsparcie w realizacji działań.
Sprawdź, nasze inne realizacje.