hamburger
logomdd

produkty_outdoor Outdoor arrow-left

lupa
uzytkownik
enquiry
minicart-cart

Work Together – przestrzeń zredefiniowana

2022-03-01 3min Wyświetleń: 103

Biura własne MDD z funkcją showroomu, strefa coworkingowa, możliwe do rekonfiguracji sale konferencyjne, kantyna z atmosferą baru, przestrzeń działania dla partnerów… Budynek przy ulicy Toruńskiej 33 w Bydgoszczy to przykład przestrzeni zredefiniowanej. Autorką aranżacji jest architekt MDD, Agnieszka Chorab, która w procesie dookreślania nowego miejsca skupiła się na trzech obszarach: biznesowym, psychologicznym oraz społecznym.

Wszystkie pomieszczenia w przestronnym, czterokondygnacyjnym budynku o łącznej powierzchni sięgającej 800 metrów kwadratowych, wyposażone zostały w meble MDD i zaprojektowane zgodnie z mottem firmy: „Work Together”. Tym sposobem MDD Work Together stał się szczególnego rodzaju showroomem. Nie jest to typowa wystawa mebli, gdyż nasze kolekcje prezentujemy w wariancie „put in use”, uwzględniającym zachowania użytkownika ostatecznego.

Aspekt biznesowy

"Początkowo priorytetem było zaspokojenie własnych potrzeb. Później zaczęliśmy zastanawiać się nad udostępnieniem przestrzeni innym" – wyjaśnia Agnieszka Chorab. To myślenie sprawiło, że jedna z kondygnacji budynku przeznaczona została na obszar coworkingowy oraz biura partnerów.

MDD Work Together to także miejsce, w którym architekci i dystrybutorzy mogą obejrzeć meble w codziennym użytkowaniu, weryfikując, w jaki sposób ich funkcje wykorzystywane są na co dzień. Znamy nasze produkty najlepiej, takie rozwiązanie stwarza więc gościom możliwość skorzystania z konsultacji i porad, jak również zapoznania się z dostępnymi materiałami i tkaninami. Kantyna i salki konferencyjne umożliwiają spotkania z klientami w komfortowej atmosferze.

Kolory ścian, wykładzin i biurek w całym budynku utrzymane są w stonowanych szarościach i pastelach, aby – zgodnie z zamysłem projektowym - stworzyć tło dla głównego aktora: mebli tapicerowanych, ważnego elementu oferty MDD.

Aspekt psychologiczny

Rośnie zainteresowanie przestrzeniami elastycznymi. Więcej o nich można przeczytać tutaj. To ważny trend, oparty na zrozumieniu, że pozornie swobodna estetyka wymaga planowania. Można dostrzec w tym zakresie sporo analogii do projektowania miast oraz tzw. placemakingu.

Oba nurty wykorzystaliśmy w procesie projektowania Work Together. Kluczowe dla stworzenia idealnego miejsca pracy jest wykorzystanie faktu, iż to ludzie korzystający z danej przestrzeni wiedzą o niej najwięcej. To oni i ich potrzeby określać powinny wizję. Właśnie dlatego na każdym etapie prac Agnieszka Chorab konsultowała się z członkami poszczególnych zespołów, aby poznać ich oczekiwania i preferencje. Za sprawą sugestii pracowników kantyna wyposażona została w wysokie stoły i wygodne hokery, a w jednym z pomieszczeń zachowany został oryginalny, betonowy sufit. W budynku wstawione zostały dodatkowe dwa okna, aby lepiej doświetlić wnętrze. Pojawiły się także rośliny.

Analogie do projektowania miast są widoczne także w sposobie rozlokowania poszczególnych działów. Celem było usprawnienie komunikacji najczęściej pracujących ze sobą osób, dlatego pracownicy e-commerce sąsiadują z działem marketingu, dział projektów z handlowcami, biuro obsługi klienta ze względu na specyfikę swojej pracy zyskało zaś odrębną, lecz nieoddaloną przesadnie przestrzeń.

Aspekt społeczny

Powyższe strefowanie w bezpośredni sposób przekłada się na budowanie społeczności. Stawiamy na niewymuszony kontakt i spontaniczne spotkania. Kluczowym dla takiego efektu miejscem jest kantyna – przestrzeń wspólna. Nie oddzielamy się od partnerów. Strefa coworkingowa również nie jest odseparowanym miejscem. Korzystamy ze wspólnej kuchni i salek konferencyjnych, nawiązujemy nowe kontakty i inspirujemy wzajemnie. W efekcie obserwujemy oddolne inicjatywy spotkań w pracy i po pracy: przy kawie, obiedzie czy wspólnym gotowaniu.

Projekt MDD Work Together zmieniał się – i nadal zmienia! - co zgodne jest ze światowymi tendencjami. Coworkingi ewoluują obecnie w tzw. space-as-a-service, co przejawia się wprowadzaniem do nich większych firm, a nawet globalnych korporacji. Dzieje się tak dlatego, że dobra przestrzeń publiczna wymaga partnerów. To dzięki nim zyskać można świeże spojrzenie, nowatorskie pomysły oraz wsparcie w realizacji działań.

Sprawdź, nasze inne realizacje.