Nie bez przyczyny kolor pomarańczowy często stanowi motyw przewodni firm z branży telekomunikacyjnej. To uniwersalny symbol komunikacji, a jego obecność w przestrzeni biurowej lub domowej pobudza uwagę i wspiera relacje społeczne. Godny rozważenia jest zatem w strefach kontaktów międzyludzkich, szczególnie jeśli zrównoważony zostanie relaksującym niebieskim.
Uważany jest za najradośniejszą z barw. Dodaje otuchy i wprowadza optymistyczny nastrój. Łączy energię czerwieni i ciepło żółtego. Wiele zależy od odcienia. Kolory mniej nasycone mają działanie zbliżone do żółtego i pozytywnie wpływają na jakość pracy. Z kolei warianty soczyste, dodają energii, nie przytłaczając tak bardzo jak czerwień. Pomarańczowy ma działanie stymulujące, dzięki czemu polubią go pracoholicy.
Kolor ten zalecany jest w wszystkich miejscach, w których wskazana jest swobodna dyskusja i wyrażanie własnego zdania. W salach konferencyjnych czy strefach burzy mózgów sprawdzi się idealnie. Nie należy natomiast używać go nadmiernie w biurach zaprojektowanych z myślą o skupieniu i cichej pracy, może bowiem zachęcać do gwaru.
Pomarańczowe otoczenie przeciwdziała zmęczeniu i dodaje odwagi. Jedynie nadmiar jaskrawych tonów przytłacza. Umiejętne wyważenie proporcji zapewnia kreatywność i koncentrację. Mistrzowie feng-shui zalecają uwzględnianie pomarańczowego w kuchniach i jadalniach ze względu na zdolność pobudzania apetytu i łagodzenia problemów trawiennych. Dobrym miejscem są także hole i korytarze; pomarańczowy przy wejściu do budynku informuje gości, że są mile widziani.
To kolor uniwersalny. Pasuje do wnętrz surowych, dobrze wypada na tle minimalistycznej bieli czy industrialnych szarości. Takie towarzystwo tonuje pomarańczowy, dzięki czemu wnętrze zyskuje na elegancji. Z kolei biel i czerń wydobywa pełnię działania energetycznego koloru. Podobny efekt daje beżowe przełamanie. Pomarańczowy z dopełniającym go niebieskim typowy jest dla klimatu retro.