Produkty nietypowe – co to jest, jak je zamówić i dlaczego warto?
W nowoczesnym projektowaniu wnętrz coraz częściej pojawia się potrzeba na meble dopasowane do konkretnej przestrzeni, zarówno pod względem funkcji, jak i estetyki. Kiedy standardowe rozwiązania nie wystarczają, mówimy o produktach nietypowych, czyli wykraczających poza ofertę katalogową. W .mdd odpowiadamy na te potrzeby, oferując dopasowanie mebli do specyfikacji klienta, wsparcie na każdym etapie realizacji oraz szybkie, indywidualne wyceny.
Jak wygląda ten proces zamawiania nietypów i kiedy warto się na niego zdecydować?
Czym są produkty nietypowe? Rodzaje nietypowości
Meble nietypowe to produkty tworzone poza naszym standardowym katalogiem – dostosowane do konkretnej przestrzeni, funkcji i potrzeb użytkowników. „Nietypy” opracowywane są na bazie produktów z oferty, ale ze zmianami estetycznymi lub konstrukcyjnymi. Te różnice mogą obejmować:
- zmianę wymiarów mebla lub jego elementów,
- kolory i wykończenia spoza oferty,
- dodatki i akcesoria, takie jak na przykład mediaboxy, zamki czy uchwyty,
- nieregularne kształty i zmiany konstrukcyjne.
Uwaga! Ze względu na wyjątkowy charakter i opracowanie pod specyfikację klienta, meble nietypowe nie są objęte standardową gwarancją. Modyfikacje względem oferty wpływają na cenę produktu i mogą wydłużać czas jego realizacji.

Jakie są zalety mebli nietypowych?
Charakter produktów niestandardowych oraz ich indywidualne opracowanie sprawią, że takie meble są doskonałym wyborem w projektach i przetargach, które wymagają większej elastyczności i jednostkowego podejścia. „Meble na zamówienie” zapewniają:
- dopasowanie do wymogów projektu i potrzeb użytkowników,
- szerokie możliwości projektowe i elastyczność aranżacji,
- większą satysfakcję klienta końcowego,
- przewagę konkurencyjną dla dystrybutora lub architekta.
Wsparcie naszego zespołu na wszystkich etapach opracowania „nietypu” gwarantuje, że proces przebiega sprawnie i bezproblemowo.
Kto może zamówić w .mdd produkty spoza oferty?
Produkty nietypowe to doskonała opcja dla osób szukających rozwiązań idealnie dopasowanych do potrzeb użytkowników i wymogów projektu. Ofertę mebli niestandardowych kierujemy przede wszystkim do naszych klientów B2B, głównie dystrybutorów i architektów.

Jak złożyć zamówienie na produkty nietypowe? Instrukcja krok po kroku
Zoptymalizowaliśmy proces zamawiania „nietypów” tak, aby nasi klienci mogli sami składać zapytania o ich wycenę w systemie LINX. W przypadku, gdy nie ma możliwości zrobienia tego samodzielnie, należy zgłosić się do naszego Biura Obsługi Klienta.
Proces składania zamówienia nietypowego składa się z kilku prostych kroków:
1. Złożenie zapytania
W koszyku w systemie LINX, korzystając z funkcji „Dodaj przez Symbol”, klient podaje model, którego modyfikację chce wycenić i wybiera opcję ”Nowa Konfiguracja NT”. Po wprowadzeniu specyfikacji, opisu wymaganych zmian i wszystkich potrzebnych informacji oraz ewentualnych załączników dodaje go do koszyka i wysyła zgłoszenie poprzez funkcję „Złóż Zapytanie Ofertowe” lub „Wyślij tylko do Wyceny Nietypów”.
Jeśli podobne zgłoszenie było już wcześniej opracowywane, można pominąć tworzenie nietypowej konfiguracji, wybierając jedynie odpowiednią pozycję z „Wybór z Listy Wycen” i dodając ją do koszyka.
2. Opracowanie rozwiązania
Zapytanie trafia do naszego zespołu technicznego za pomocą zintegrowanego z LINXem wewnętrznego oprogramowania. Aby przygotować wycenę analizujemy:
- rodzaj modyfikacji i stopień nietypowości (wpływający na termin realizacji),
- dostępność materiałów i możliwości technologiczne,
- potrzebę wykonania rysunku technicznego lub konsultacji z działem zaopatrzenia.
Jeśli w zgłoszeniu brakuje jakiś informacji, albo konieczne jest opracowanie innego rozwiązania technicznego, przed dokładną wyceną kontaktujemy się z klientem w celu doprecyzowania specyfikacji lub akceptacji proponowanej opcji.
3. Wycena nietypu
Po przenalizowaniu opracowaniu niestandardowego rozwiązania i weryfikacji dostępności materiałów oraz narzędzi, przygotowujemy wycenioną ofertę.
Jak długo trwa wycena produktów nietypowych? W 70% zgłoszeń jest ona gotowa w ciągu 24 godzin. W przypadku konieczności zamówienia materiałów ten termin może się wydłużyć o czas potrzebny na uzyskanie oferty od odpowiedniego dostawcy.
4. Złożenie zamówienia
Po otrzymaniu wiadomości email z informacją o tym, że zgłoszenie zostało opracowane i wycenione, klient potwierdza przesłaną ofertę, tym samym składając zamówienie w systemie LINX. Dalsze kroki są takie same, jak dla zamówień na produkty standardowe.
W przypadku, gdy zgłoszenie wysyłane było za pomocą funkcji „Wyślij tylko do Wyceny Nietypów”, przed dodaniem opracowanego rozwiązania do koszyka, należy odnaleźć odpowiedni wyceniony szablon w zakładce „ZAMÓWIENIA”.


Szukasz nietypowego rozwiązania do swojego projektu?
Jesteśmy gotowi na wyzwania i pomożemy Ci na wszystkich etapach realizacji produktu niestandardowego. Złóż zapytanie w systemie LINX lub skontaktuj się z naszym zespołem, aby rozpocząć wycenę nietypu.
