Maria Jeglińska-Adamczewska

Maria Jeglińska-Adamczewska

Maria Jeglińska-Adamczewska

Maria Jeglińska-Adamczewska, urodziła się w 1983 roku w Fontainebleau we Francji. W 2007 r. ukończyła wzornictwo przemysłowe na prestiżowej ECAL w Lozannie, gdzie uzyskała stypendium przyznawane przez fundację IKEA. Pracowała w uznanych biurach projektowych, m. in. u Konstantina Grcica, Alexandra Taylora i w Galerie kreo.

W 2012 założyła własne studio - Office for Design & Research (Biuro Projektowania i Badań). Jego działalność obejmuje wzornictwo przemysłowe (meble, oświetlenie, przedmioty użytkowe), projekty badawcze i wystawiennicze. Jej klienci to między innymi: Ligne Roset, Kvadrat, Plato, Trame, Vitra, Hermès, St. Etienne Design Biennale, London Design Festival, Instytut Adama Mickiewicza, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

Brała udział w licznych wystawach w Polsce i zagranicą, m.in. w Design Museum, Centre Pompidou Metz, Villa Noailles, The Aram gallery i Triennale di Milano. W 2012 roku była kuratorką wystawy “Punkty Widzenia / Punkty Siedzenia” pokazanej w ramach programu głównego Łódz Design Festival. W 2016 roku była współkuratorką i projektantką polskiego pawilonu na London Design Biennale. Między 2018 a 2020 rokiem pełniła rolę dyrektora kreatywnego targów ARENA DESIGN w Poznaniu.


    Wybrane wystawy:
  • “Connected”, Design Museum, Londyn, 2020
  • “Social Seating”, Fiskars Village Biennale, 2019
  • “Between Area and Space”, 28th International Biennal of Graphic Design Brno, 2018
  • “Typecasting” by Vitra, Milano Design Week, 2018
  • “Is Coral a colour?”, Superstudio, Prague, 2018
  • “Arrêt sur image”, Design Parade, Villa Noailles, 2017
  • “Cadavre Exquis: an Anatomy of Utopia”, London Design Biennale, 2016
  • “Future Stars?”, Aram Gallery, London , 2014
  • “La Ville Mobile”, St Etienne Design Biennale, 2010