Bio:
Arthur założył swoje studio w 2003, mając bogate doświadczenie pracy w firmach kreatywnych i w kierowaniu zespołami projektowymi przy opracowywaniu produktów i mebli dla niektórych z największych firm w branży. Umiejętności twórcze i szeroka wiedza z zakresu procesów technicznych oraz produkcyjnych pozwoliły mu podejmować się projektów o wysokiej odpowiedzialności, jednocześnie w pełni angażując się w procesy projektowe i produkcyjne.
Wychowany we Francji, Niemczech i Włoszech, w swoich projektach wykorzystuje mieszankę wpływów kulturowych. Dzięki holistycznemu podejściu do projektowania, w swoich produktach eksploruje koncepcje równowagi, kontrastów i łączenia przeciwieństw. Łączy je z wysokim poziomem wrażliwości estetycznej. Pod silnym wpływem racjonalnych ideologii, Arthur angażuje się w tworzenie unikalnych obiektów, które pozostają intuicyjne w swojej formie i funkcji. Dzięki pragmatycznej postawie wierzy, że każdy produkt ma swoją historię, a najlepsze projekty to te, które mówią same za siebie.
Praktykując dogłębny dialog z klientami, studio dostarcza wyróżniające się projekty, szyte na miarę zamawiających je firm. Jest to możliwe dzięki ciągłemu poszukiwaniu płaszczyzny porozumienia pomiędzy własnym podejściem projektowym i identyfikacją klienta.
W centrum zainteresowania studia jest wzornictwo przemysłowe. Przez prawie dekadę Arthur zdobywał doświadczenie w branży, współpracując z renomowanymi firmami kreatywnymi w Mediolanie. Studio zajmuje się projektami zorientowanymi na użytkownika, uwzględniającymi czynniki społeczne, środowiskowe i ekonomiczne.

Co było inspiracją do stworzenia kolekcji Collar?
Collar wyrasta z artystycznego podejścia, które traktuje krzesło jak nagie ciało i ubierając je w tapicerkę, jednocześnie pozostawiając niektóre części odkryte.
Idąc za tym pomysłem, chciałem pracować z różnymi materiałami i użyć ich, aby stworzyć warstwy, które uczynią krzesło interesującym i przyjaznym. Siedzisko miało mieć klasyczny kształt, więc musiałem je jakoś urozmaicić, używając różnych środków.
Ta warstwowa konstrukcja nadaje klasycznej formie nietypowego charakteru, zachowując jego wszechstronność i możliwość zastosowania go w wielu różnych kontekstach. Pozwala również na tworzeenie wielu konfiguracji i sprawia, że krzesło można dostosować do użytkowników i przestrzeni.

Jakie są najważniejsze cechy siedzisk Collar?
Meble z kolekcji Collar charakteryzują się tapicerką przypominającą poduszkę, która obejmuje krzesła od zewnątrz i nachodzi do środka przez oparcie. Dialog między twardą sklejką a miękką tkaniną tworzy wrażenie komfortu, które powtarza się w całej gamie.

Jak wyglądał proces projektowania tego produktu? Czy był on w jakiś sposób inny niż zwykle?
Mój proces projektowy często zaczyna się od środka, od przemyślenia formy i materiałów aż do ich rdzenia i zastanowienia się nad nowymi sposobami ich złożenia. Lubię bawić się podstawowymi elementami i materiałami.
W przypadku serii Collar zasada ta jest przedstawiona wizualnie poprzez interakcję różnych warstw.

Czym się kierujesz projektując meble?
Niezależnie od tego, czy wyraża się to poprzez formę, materiał, konstrukcję czy montaż, moim celem jest projektowanie przedmiotów, które mają wpływ na codzienne życie i są intuicyjne. Zawsze staram się znaleźć element zaskoczenia: coś, co czyni produkt wyjątkowym i wyróżniającym się, pozostając jednocześnie prostym i dyskretnym. W przypadku Collar jest to oczywiście efekt warstwowy i kontrast różnych materiałów.
Jak pracowało Ci się z .mdd?
Z .mdd poczułem silną spójność wizji i wspólne zainteresowanie tworzeniem dobrego designu. To świetna okazja do współpracy z entuzjastycznymi ludźmi i utalentowanymi rzemieślnikami, którzy podzielają wspólną pasję i wizję projektowania; taką, która jest szczera, prosta i bezpretensjonalna.
