Recepcja

Wizytówka firmy

W dobie ogólnodostępnych produktów i usług, marketingowa i wizerunkowa rola pierwszego wrażenia jest niepodważalna. W przestrzeniach biurowych to właśnie recepcja stanowi miejsce, gdzie inaugurowana jest relacja z interesantami i kluczowymi klientami. Jej aranżacja powinna być pewnego rodzaju obietnicą i zapowiedzią tego, co czeka na gości w kolejnych częściach budynku. Niezwykle ważne jest holistyczne podejście do wystroju recepcji, odzwierciedlającej charakter i politykę marki. Spójność estetyczną zapewnia wyselekcjonowanie palety barw odpowiadającej identyfikacji wizualnej firmy oraz wykorzystanie typowych atrybutów – chociażby w postaci loga. Recepcję – jako przestrzeń umożliwiającą łatwe nawiązywanie kontaktów biznesowych – należy ulokować i zorganizować w sposób strategiczny, zapewniając płynną obsługę gości. Funkcje centrum pomieszczenia zazwyczaj pełni lada recepcyjna, będąca zwieńczeniem, a jednocześnie punktem odniesienia całej aranżacji. Stworzenie miejsca eleganckiego, funkcjonalnego i zgodnego z wizerunkiem firmy pozwala zbudować zaufanie do marki oraz zapewnić odwiedzającym strefę komfortu.

Sekretariat

Sekretariat jako komórka organizacyjna często postrzegana jest jako mniej prestiżowe miejsce niż recepcja. Ze względu na częste wizyty pracowników, gości z zewnątrz, a także członków zarządu jego przemyślana aranżacja jest jednak kluczowa dla wizerunku firmy i sprawnego przepływu informacji między poszczególnymi ogniwami. Charakter i funkcje tej przestrzeni determinują jej zlokalizowanie w pobliżu gabinetów zarządu i sal konferencyjnych. W ten sposób personel firmy ma ułatwiony kontakt zarówno z jednostkami zarządzającymi, jak i odwiedzającymi siedzibę gośćmi. Popularnym rozwiązaniem jest połączenie sekretariatu z niewielkim lobby. Umożliwia to stworzenie odpowiedniego klimatu oraz wskazuje na zainteresowaniem komfortem przybyłych osób. Poza funkcją informacyjną, estetyczną i reprezentacyjną przestrzeń ta nie powinna być pozbawiona niezwykle istotnej warstwy użytkowej. Wykorzystanie aktualnych rozwiązań aranżacyjnych, nastawionych na ergonomię umożliwia personelowi pracę na stojąco i siedząco, w zależności od potrzeb i wykonywanych w danej chwili czynności.

Punkt obsługi klienta

Punkt obsługi klienta to samodzielne stanowisko pracy, umożliwiające wejście w interakcje z obecnymi oraz potencjalnymi kontrahentami. Odpowiednia aranżacja tego miejsca stwarza szansę swobodnego prowadzenia konwersacji oraz przedstawienia oferty w przystępny i przejrzysty sposób. Kompaktowa, a zarazem elegancka forma punktu obsługi klienta podwyższa wartość funkcjonalną stanowiska, czyniąc je komfortowym i łatwym w zaaranżowaniu nawet w małych pomieszczeniach. Mnogość dostępnych rozwiązań sprzyja personalizacji przestrzeni poprzez dostosowanie jej do pracy stojącej lub siedzącej, a także do profilu działalności. Tego typu rozwiązania są zatem chętnie stosowane zarówno w gabinetach lekarskich, kosmetycznych i fryzjerskich, jak i sklepach czy punktach informacyjnych.