Recepcja - Inspiracja

Recepcja

Wizytówka firmy

W dobie ogólnodostępnych produktów i usług, marketingowa i wizerunkowa rola pierwszego wrażenia jest niepodważalna. W przestrzeniach biurowych to właśnie recepcja stanowi miejsce, gdzie inaugurowana jest relacja z interesantami i kluczowymi klientami. Jej aranżacja powinna być pewnego rodzaju obietnicą i zapowiedzią tego, co czeka na gości w kolejnych częściach budynku. Niezwykle ważne jest holistyczne podejście do wystroju recepcji, odzwierciedlającej charakter i politykę marki. Spójność estetyczną zapewnia wyselekcjonowanie palety barw odpowiadającej identyfikacji wizualnej firmy oraz wykorzystanie typowych atrybutów – chociażby w postaci loga. Recepcję – jako przestrzeń umożliwiającą łatwe nawiązywanie kontaktów biznesowych – należy ulokować i zorganizować w sposób strategiczny, zapewniając płynną obsługę gości. Funkcje centrum pomieszczenia zazwyczaj pełni lada recepcyjna, będąca zwieńczeniem, a jednocześnie punktem odniesienia całej aranżacji. Stworzenie miejsca eleganckiego, funkcjonalnego i zgodnego z wizerunkiem firmy pozwala zbudować zaufanie do marki oraz zapewnić odwiedzającym strefę komfortu.
Wizytówka firmy - Recepcja - Inspiracja
Sekretariat - Recepcja - Inspiracja
Sekretariat - Recepcja - Inspiracja

Sekretariat

Sekretariat jako komórka organizacyjna często postrzegana jest jako mniej prestiżowe miejsce niż recepcja. Ze względu na częste wizyty pracowników, gości z zewnątrz, a także członków zarządu jego przemyślana aranżacja jest jednak kluczowa dla wizerunku firmy i sprawnego przepływu informacji między poszczególnymi ogniwami. Charakter i funkcje tej przestrzeni determinują jej zlokalizowanie w pobliżu gabinetów zarządu i sal konferencyjnych. W ten sposób personel firmy ma ułatwiony kontakt zarówno z jednostkami zarządzającymi, jak i odwiedzającymi siedzibę gośćmi. Popularnym rozwiązaniem jest połączenie sekretariatu z niewielkim lobby. Umożliwia to stworzenie odpowiedniego klimatu oraz wskazuje na zainteresowaniem komfortem przybyłych osób. Poza funkcją informacyjną, estetyczną i reprezentacyjną przestrzeń ta nie powinna być pozbawiona niezwykle istotnej warstwy użytkowej. Wykorzystanie aktualnych rozwiązań aranżacyjnych, nastawionych na ergonomię umożliwia personelowi pracę na stojąco i siedząco, w zależności od potrzeb i wykonywanych w danej chwili czynności.

Punkt obsługi klienta

Punkt obsługi klienta to samodzielne stanowisko pracy, umożliwiające wejście w interakcje z obecnymi oraz potencjalnymi kontrahentami. Odpowiednia aranżacja tego miejsca stwarza szansę swobodnego prowadzenia konwersacji oraz przedstawienia oferty w przystępny i przejrzysty sposób. Kompaktowa, a zarazem elegancka forma punktu obsługi klienta podwyższa wartość funkcjonalną stanowiska, czyniąc je komfortowym i łatwym w zaaranżowaniu nawet w małych pomieszczeniach. Mnogość dostępnych rozwiązań sprzyja personalizacji przestrzeni poprzez dostosowanie jej do pracy stojącej lub siedzącej, a także do profilu działalności. Tego typu rozwiązania są zatem chętnie stosowane zarówno w gabinetach lekarskich, kosmetycznych i fryzjerskich, jak i sklepach czy punktach informacyjnych.
Punkt obsługi klienta - Recepcja - Inspiracja